Н.Бизова. Дистанційне навчання під час карантину. З досвіду роботи

Спілкування з О.В. Поліщук, методистом з іноземних мов Деснянського району м.Києва.



Дистанційні форми роботи в навчанні англійської мови я використовую з 1995 року епізодично, а з 2008 року на постійній основі.

На момент введення карантину в Україні всі мої 46 учнів 5 класу були задіяні до праці за методом змішаного навчання (blended learning), який поєднує в собі роботу у звичайному та віртуальному (Google Classroom, English Lab, iEARN) класах протягом навчального року. Саме тому під час карантину учням легко було продовжити навчання у звичайному ритмі - 5 уроків в тиждень, за винятком 3 учнів ( одна учениця перебуває у селі, ще один учень нещодавно став працювати з планшетом і третій учень має проблеми через часту відсутність доступу до інтернету через заборону батьків грати онлайн ігри). Новим елементом для учнів стали  Zoom уроки замість традиційних уроків у гімназії.

Зважаючи на мій досвід запровадження дистанційного навчання, можу виділити наступні важливі моменти:

I. Вчитель повинен:

1. Розуміти, що дистанційне навчання під час карантину носить короткотривалий характер.
2. Використовувати найпростіші і найдієвіші (найефективніші за одиницю часу) технології дистанційного навчання, наприклад:
-  Zoom Сonference для пояснення матеріалу і швидкого усного зворотнього зв'язку індивідуально чи у групах;
-  Google Classroom для опрацювання, закріплення, систематизації навчального матеріалу,
-  English Lab для контролю та оцінювання учнів комп'ютером.
-  iEARN  для здійснення міжнародної проектної роботи за вибором учнів.
3. Бачити місце уроків англійської мови  серед інших уроків учнів, не перевантажувати учнів завданнями.
4. Бути відкритим до партнерських стосунків з батьками щодо організації навчання шляхом технічного забезпечення та налагодження робочого дня учня вдома.
5. Бути відкритим до партнерських стосунків з учнями в плані використання новинок ІТ
6. Забезпечити безпеку перебування учнів в Інтернеті та санітарні норми перебування за компютером
7. Вести моніторинг шляхом спостереження та опитування учнів (та батьків за потреби)
8. Виставляти поточні (за виконані завдання - але не поурочні), тематичні (на основі поточних), семестрові ( на основі тематичних та 4 видів мовленнєвої діяльності: читання, аудіювання, говоріння, письмо) та річну оцінку (на основі семестрової або двох семестрових в результаті повернення до школи і врахування оцінки за перший семестр).

II. Учні повинні:

1. Вчасно приходити на Zoom онлайн уроки-консультації, якщо не передбачена інша форма дистанційного навчання;
2. Засвоїти інструменти Zoom:
- чат, демонстрацію екрану,
- ввімкнення/вимкнення звуку, піднімання руки для відповіді.
3. Засвоїти необхідні інструменти Google Classroom:
- коментар класу;
- приватний коментар;
- надісланий файл;
- Гугл документ;
- Гугл презентація;
- Гугл оцінювання
4 Засвоїти інструменти English Lab:
- онлайн лабораторія;
- аудіофайли для скачування;
- комп'ютерне оцінювання.
5. Мати право працювати у власному темпі у Google Classroom, English Lab та iEARN
6. Вчасно здавати виконані завдання, не порушуючи кінцевий термін здачі.
7. Дотримуватись правил безпеки в Інтернеті:
- не спілкуватись в Інтернеті з незнайомцями.
- не передавати нікому особисті дані, паролі, посилання.
- на урок заходи з дозволу вчителя з зали очікування.
- дотримуватись правил безпечної поведінки з електроприладами.

III. Батьки повинні:

1. Мати право вибрати форму дистанційного навчання для своїх дітей:
- Zoom консультації + платформа для роботи та здачі виконаних завдань за наявності доступу до Інтернету;
- самостійне опрацювання матеріалу + здача вчителю завдань за графіком за відсутності постійного доступу до Інтернету
2. Забезпечити здійснення вибраної форми навчання та  організації робочого дня учня вдома.

No comments: