До 25-річчя гімназії "Троєщина". Переглядаючи старі фотографії

Непомітно наближається 25-річчя гімназії "Троєщина" м. Києва, в якій я працюю 25-й рік. Хочеться сказати: "Не може бути!". Але це так. Чверть століття!
Переглядаючи старі фотографії, наклеєні колись на аркуші і складені в папці (деяким з них теж буде 25), пригадую 1993 рік і свої перші 10 років в гімназії.

Гімназія на той час щойно отримала приміщення, в класах шпалери, підлога, вікна – все від будівельників. Прийшов молодий творчий колектив ентузіастів, кожен вчитель склав іспити на право працювати в гімназії (професійний по предмету, творча робота з української мови і тести психолога) - закладі нового типу, створеному для пошуку і навчання обдарованих дітей.

Я навчала чотири  1-х класи, які на уроки приносили ляльки, і три 10-х класи з другого півріччя, які з перших уроків порівнювали мене зі своєю вчителькою, яка їх до цього навчала,  але перейшла на роботу до інституту іноземних мов ...

To make a long story short, cеред яскравих спогадів як вчителя англійської мови за перші 10 років  я б виділила наступне:

-          потужна креативність, творча атмосфера і бажання колективу вчителів та учнів   вчитись і вдосконалюватись;

-          співпраця (1993-2003) з організацією «Teaching abroad», в результаті якої учні на уроках, крім власного вчителя (Бизова Н.І., Андросюк Г.Л., Шатрова О.М., Пікуш Т.Д., Комарова Л.М., Савченко Т.О., Мозгова Н.Г., Кондратенко Т.М., Сластунова Л.Д., Топалова Л.А.) працювали з носіями мови з США, Великобританії, Австралії, Нової Зеландії (Сандрою Фернандез, Робертом Лайфелсом,  Алісою Бейліс та багатьма іншими);

-          задіяність усіх вчителів англійської мови в ролі перекладачів для інших вчителів гімназії та психологів району на семінарах (1993-1994), які  проводили на базі гімназії психологи з Великої Британії та гімназійний психолог Ніколенко О.;

-          поїздка в США (Бизова Н.І , Комарова Л.М.) і співпраця (з 1995 року) з американським вчителем  Барбарою Германсон та вивчення досвіду роботи школи Aurora Middle School в Колорадо і систематизація методики мультисенсорного навчання англійської мови за підтемою: «Психологія зворотнього зв’язку»(Бизова Н.І.) ;

-          створення (автори Бизова Н.І., Комарова Л.М) та друк у видавництві "Літера" власних посібників ABC Book та  English Land (2002-2003 роки), використання в навчанні підручників Оксфорд Прес у поєднанні з українськими підручниками та авторськими матеріалами до підручника Chatterbox;

-          нестандартність методик колег: «Використання чантів у навчанні  англійської мови» - Шатрова О.М., «Використання комп’ютерних технологій в навчанні англійської мови» - Гатальська В.І, «Тести – не для контролю, а для поурочного навчання англійської мови» - Савченко Т.О. і т.д.

- підготовка учнями проектних робіт до кожного розділу підручника (задіяні учні всіх вчителів), англомовних спектаклів, які у 2005 році отримають нагороду за найкраще володіння англійською мовою серед англомовних театрів Києва (учні вчителів: Шатрової О.М, Савченко Т.О, Бизової Н.і.), підготовка учнями перекладів, відзначення свят;
- перемоги учнів на олімпіадах та конкурсах (учні усіх вчителів гімназії);
- співпраця з методистом райвно Харитоненко З.В., проведення на базі гімназії професійних тренінгів для вчителів району, участь у пілотних проектах;
- щотижневі зустрічі у вчительському англійському клубі в кабінеті № 313;
- задоволення від праці і співпраці з колегами і учнями.
У 2003 році я випустила учнів, які у 1993 році у першому класі були моїми першими гімназистами. У 2005 році - ще два класи, які прийшли у перший клас у 1995 році (на зміну тим десятикласникам, що стали випускниками, провчившись два роки) і теж 10 років були моїми учнями. Потім гімназія стала набирати учнів з 5 класу. Так у той період до мене прийшла ще не одна група учнів. Всі вони, різні і схожі, у мене зараз перед очима такими, якими я їх пам’ятаю у ті шкільні роки...
Які б дискусії сьогодні не велись про вчителя в школі, я гадаю, що я б погодилась з думкою про те, що вчитель – це не професія, а частина життя, яка залишається в учнях, а частка їхнього життя залишається у вчителеві, щемно нагадуючи про себе зі старих фотографій.


Фотоальбом 1993-2003



No comments: