Суть передового досвіду

Методика мультисенсорного навчання з використанням мережі Інтернет, над якою я працюю багато років, передбачає створення та залучення під керівництвом вчителя учнів до безпечного навчального динамічного, інтерактивного, особистісно орієнтованого англомовного Інтернет середовища, де максимально задіяні всі органи сприйняття та передачі інформації.
Актуальність досвіду. Завдання школи – допомогти учневі навчитися вчитися, використовуючи мультисенсорні внутрішні та зовнішні можливості. Подана робота допомагає вийти за рамки звичайних класно-урочних форм навчання, розширюючи навчальне середовище за рахунок можливостей, які сьогодні надає мережа Інтернет. В центрі уваги постає глобальний підліток, здатний по-новому реалізувати свій потенціал з використанням IT технологій.
Творча новизна. Роль учнів у створенні динамічного особистісно орієнтованого англомовного середовища стає пріоритетною. Вчитель направляє учнів на генерацію ідей та пошук способів їх реалізаціїї, роботу в команді, самооцінку та оцінку дій інших учнів. Співпраця з підлітками світу розширить світогляд учнів, навчить умінню представляти себе, свою школу, країну, вести дискусії на міжнародному рівні та приймати участь у спільних проектах.
Висока результативність і оптимальність. Навчання у створеному разом з іншими учнями середовищі сприяє зростанню мотивації у вивченні англійської мови. Навчання стає цікавим, завдання бажаними для виконання. Можливість працювати з домашнього комп'ютера забезпечує кожному учневі власний темп виконання завдання та просування в досягненні академічних успіхів.
Стабільність (надійність). Важливим стане поступальне зростання результатів праці кожного учня, які будуть представлені у базі Вікі даних усіма видами робіт, які виконуватиме учень, навчаючись в Інтернет середовищі. Це всі види творчих письмових робіт, проекти, учнівські власні електронні бібліотеки, відео роботи і т.п. Учень матиме змогу порівняти свої досягнення на початку чи на будь-якому етапі навчання, і в результаті самостійно визначити, над чим йому варто більше попрацювати.
Перспективність та відтворюваність. Вчитель зможе легко розпочати роботу по створенню разом з учнями власного навчального англомовного Інтернет середовища. Задіяність усіх органів чуття під час реального англомовного спілкування підлітків підсилять враження і зроблять навчання приємним, цікавим; проектна робота на міжнародному рівні стане поєднанням відпочинку з навчанням у такий спосіб, коли втрачається відчуття межі між ними. При систематичному використанні такої форми навчання результати дадуть себе знати дуже швидко.
Унікальність та маневреність. Така система навчання є унікальною, тому що учні самі є її творцями. Вони створюють і розширюють навчальне середовище залежно від своїх інтересів і потреб, заглиблюючись в особисто вибраному напрямку роботи. Просуваючись по шляху креативності, учень самостійно та у співпраці з вчителем та іншими учнями невимушено в доступному для себе темпі вивчає, окрім планового матеріалу, значну частину додаткового, включаючи і нові зразки IT досягнень. В ході співпраці учнів зростає самооцінка кожного учня, оскільки він може максимально проявити себе в обраному ним напрямку.
Провідна ідея проекту:
Чим вища гора, на яку піднімаєшся, тим красивіший вид і радість безмежна”(К.Грінхед). У центрі уваги учень з його бажанням та потребою пізнати себе і світ навколо себе, стати гармонійною частиною великого земного загалу таких схожих і водночас відмінних підлітків; творча особистість, яка, вивчаючи іноземну мову, відкриває світ стосунків між людьми, побудованих на гуманних демократичних принципах поваги до різних культур.
Мета проекту:
  • Створити особистісно орієнтоване динамічне навчальне англомовне мультисенсорне середовище з використанням мережі Інтернет для навчання/вивчення англійської мови в урочний та позаурочний час.
  • Формувати активного, ціленаправленого, зацікавленого в результатах своєї праці учня, готового співпрацювати з вчителем та іншими учнями в силу природної потреби у спілкуванні заради самостійно визначеної мети.
Завдання проекту:
  • дати учням зрозуміти суть закладених в них природою мультисенсорних можливостей для активізації механізмів пам'яті під час вивчення іноземної мови та способів їх активізації шляхом створення навчального Інтернет середовища ;
  • показати учням можливості індивідуальної праці, важливість окремого внеску кожного учня, а також здобутки в парах, групах, проект-командах, міжнародних колах;
  • розвивати в учнях критичне та креативне мислення, відкритість до всього нового, готовність черпати та ділитись знаннями та уміннями.
Проект виступає за:
  • розширення можливостей традиційних Інтернет проектів за рахунок створення самими учнями проектів в межах проекту та підтримання онлайн архіву;
  • регулярне міжнародне спілкування школярів та дорослих як першоджерело формування особистості та обміну культурними здобутками.
Проект сприятиме:
  • розширенню пошуку можливостей використання мультисенсорного середовища в навчанні іноземних мов ;
  • збагаченню учнів новими ідеями навчання;
  • співробітництву школярів світу та створенню глобального навчального середовища;
  • обміну надбаннями різних культур.
Цільова стратегія проекту :
Організація школярів на активну участь в навчально-виховному процесі.
Стратегічні цілі:
  • використання інноваційних технологій у навчанні англійської мови.
  • зростання ролі учня як активного учасника і творця навчального процесу;
  • забезпечення реального спілкування учнів з носіями англійської мови та тими, хто володіє нею ;
  • участь у міжнародних проектах, які мають не лише навчально-розвивальні цілі, але і практично-прикладні;
  • створення разом з учнями власних міжнародних проектів.
Девіз проекту: "Через терни — до зірок”
Предметом дослідження є мультисенсорне навчання англійської мови з використанням мережі Інтернет на уроках та в позаурочний час.
Об’єкт дослідження: роль мультисенсорного навчання в оволодінні учнями навичками та уміннями читання, письма, аудіювання та говоріння англійською мовою.
Методи дослідження:
  • емпіричні (просте і включене спостереження, експеримент, вивчення продуктів діяльності);
  • теоретичні (аналіз, синтез, узагальнення, систематизація).
Очікувані результати: Реалізація даного проекту забезпечить перехід до нової форми гуманістично-інноваційного навчально-виховного процесу, в якому учень гратиме важливу роль в генерації та імплементації на практиці ідей сучасного оволодіння іноземними мовами в умовах глобалізації світу, розмивання віртуальних кордонів між країнами і школами в них. Це в результаті сприятиме створенню міжнародного динамічного особистісно орієнтованого навчального англомовного Інтернет середовища, в якому реалізуватимуться комунікативні, соціо-культурні та креативні потреби учнів під керівництвом вчителів з різних країн світу. В результаті формуватиметься особистість, яка відчуватиме себе частиною всесвітньої спільноти, котра сповідує демократичні цінності свободи слова та самовираження, водночас залишаючись представником власної культурної спадщини.


No comments: