Вступ
“Позитивне
окрилює учителя, вселяє в нього віру у
власні сили і можливості.
А
негативне пригнічує і принижує, руйнує
його особисту методику.
У
кожного вчителя є щось своє. ”
(І.І.Павленко)
Я народилась в
педагогічній родині, в якій вчительські
корені сягають 19 століття, коли викладачем
математики в Київському університеті
св. Володимира працював мій прапрапрадід
Амос Андрійович Дяченко, котрий у 1851
році захистив докторську дисертацію і
за заслуги на освітянській ниві отримав
дворянське звання. Мій батько Павленко
Іван Іванович закінчив Ніжинський
педінститут, Відмінник народної освіти
Української РСР, автор книги “Від роду
до роду”; брат Павленко Григорій Іванович
- Заслужений вчитель України, співавтор
книги “Ківерцівщина”; вчителем вищої
категорії інформатики і математики
працює племінник Павленко Юрій Григорович;
син Бизов Денис Васильович - перекладач,
має досвід роботи з прикладної лінгвістики
за кордоном.
Методика викладання
була темою, яку я чула з дитинства і над
якою я працюю з часу закінчення КДПІІМ
в силу того, що завжди мала внутрішню
потребу вчитися, а соціально-економічні
зміни, що відбуваються в Україні за роки
незалежності, масовий попит на спеціалістів
зі знанням іноземних мов спрямовували
мене на пошук інноваційних технологій
навчання, на вибір і використання
найбільш ефективних з них.
Середня
школа села Тростянець Волинської області
та Інститут іноземних мов у Києві були
потужним трампліном мого власного
росту, а гімназія “Троєщина”, в якій я
працюю більше 20 років, допомогла мені
сформуватись як вчителю. В стінах
гімназії у 1995-1997 роках я була перекладачем
психологів з Великобританії, які три
роки підряд навчали вчителів та психологів
Ватутінського району м. Києва психологічних
аспектів в педагогіці і у навчально-виховному
процесі зокрема. В результаті такої
співпраці я познайомилась з теорією
мультисенсорного навчання, в основі
якої лежить максимальне використання
усіх органів сприйняття (зору,
слуху, дотику, нюху, смаку).
Відвідуючи
школи штату Колорадо у 1996 році, я
зацікавилась дистанційним навчанням
та методикою асоціативного навчання
американської вчительки Барбари
Германсон зі школи в місті Аврора і,
повернувшись в Україну, разом з колегою
Комаровою Л. М. розробила уроки за темами
5 класу,
які
представила на засіданні методичної
ради в Інституті ім. Б.Грінченка.
Важливим
етапом в опануванні теорією мультисенсорного
навчання читання, аудіювання, письма
та говоріння було вивчення методики
британських вчителів-методистів і
зокрема Тіма Хана, семінари якого я
відвідувала у Британській Раді у 1997.
Зразки завдань за комінікативною
методикою мали тісний зв'язок з моїм
баченням мультисенсорного навчання і
сприяли пошуку власних. В результаті,
продовжуючи творчий тандем з Комаровою
Л. М., ми створили посібники “ABC
Land”,
“English
Land”,
“ABC
Grammar
Workbook”
для мультисенсорного навчання читання
в початковій школі з використанням
казкового сюжету.
Спільні
уроки в гімназії з носіями мови та з
вчителями Сандрою Фернандес (Великобританія)
і Робертом Лайфелсом (США) з 1993 по 2005 рік
сприяли залученню учнів як до
безпосереднього англомовного спілкування,
так і у вигляді електронного листування,
що стало початком використання Інтернету
в навчанні.
У
2004 році я закінчила при гімназії курси
“Інтел. Навчання для майбутнього” і
за підтримки викладача з США Роберта
Лайфелса у 2005 році створила з учнями 11
класу вебсайт “Ми з України”, що
відкрило шлях до активного систематичного
використання Інтернету в навчанні
школярів як джерела інформації та
можливостей мультисенсорного навчання.
У
2005/2006 році мої учні 10 класу брали участь
у проекті, який я і Комарова Л.М. створили
спільно з видавництвом Едіпресс Україна
та з ініціативи Міністерства освіти, -
журнал “English
Teen
Club”
- друковане англомовне видання для
підлітків, у фото сесіях до якого та
створенні матеріалів долучилися учні
гімназії. Я ж стала активним користувачем
Інтернету у пошуку та адаптації новин
для підлітків, забеспечуючи наповнення
журналу.
У
2007 році у вільний час разом з вчителями
історії я навчалась в Інституті педагогіки
веденню структурованої академічної
дискусії з використанням мережі Інтернет
для організації міжнародного спілкування
підлітків. У 2008 році мої учні 9 класу
разом зі школярами зі штату Нью Джерсі
брали участь у деліберації актуальних
питань демократії, і, як активний учасник
проекту Deliberating
in
a
Democracy
(DID),
я була запрошена до участі у міжнародній
конференції країн учасниць DID
у Денвері, США. За результатами конференції
участь в проекті продовжилась і у 2009
році я
створила блог Laws
of
Life
в
Інтернеті для подальшої співпраці
американських школярів і школярів
гімназії.
У
2010 році у Вчительському ресурсному
центрі при Американському Домі я
закінчила курс з використання Інтернет
ресурсів в навчанні читання, письма,
аудіювання і говоріння і разом зі своїми
учнями та учнями колег Пікуш Т.Д. і
Савченко Т.О. створила англомовний
Інтернет портал вільної журналістики
Troyeshchyna
Land
– Інтернет майданчик для реалізації
креативних потреб обдарованих учнів.
В
цей же час я навчала учнів працювати за
ЄМП, для чого кожен учень 9 класу створив
власний блог в Інтернеті.
У
2011/2012
році мої учні також почали працювали
на інформаційно-навчальних вікі
майданчиках/платформах: Wiki
Land,
Wiki
TV,
English Land
- які стали англомовним віртуальним
середовищем навчання читання, аудіювання,
говоріння та письма, наближеного до
реального.
No comments:
Post a Comment