Вступ

Вступ
Позитивне окрилює учителя, вселяє в нього віру у власні сили і можливості.
А негативне пригнічує і принижує, руйнує його особисту методику.
У кожного вчителя є щось своє. ”
(І.І.Павленко)
Я народилась в педагогічній родині, в якій вчительські корені сягають 19 століття, коли викладачем математики в Київському університеті св. Володимира працював мій прапрапрадід Амос Андрійович Дяченко, котрий у 1851 році захистив докторську дисертацію і за заслуги на освітянській ниві отримав дворянське звання. Мій батько Павленко Іван Іванович закінчив Ніжинський педінститут, Відмінник народної освіти Української РСР, автор книги “Від роду до роду”; брат Павленко Григорій Іванович - Заслужений вчитель України, співавтор книги “Ківерцівщина”; вчителем вищої категорії інформатики і математики працює племінник Павленко Юрій Григорович; син Бизов Денис Васильович - перекладач, має досвід роботи з прикладної лінгвістики за кордоном.
Методика викладання була темою, яку я чула з дитинства і над якою я працюю з часу закінчення КДПІІМ в силу того, що завжди мала внутрішню потребу вчитися, а соціально-економічні зміни, що відбуваються в Україні за роки незалежності, масовий попит на спеціалістів зі знанням іноземних мов спрямовували мене на пошук інноваційних технологій навчання, на вибір і використання найбільш ефективних з них.
Середня школа села Тростянець Волинської області та Інститут іноземних мов у Києві були потужним трампліном мого власного росту, а гімназія “Троєщина”, в якій я працюю більше 20 років, допомогла мені сформуватись як вчителю. В стінах гімназії у 1995-1997 роках я була перекладачем психологів з Великобританії, які три роки підряд навчали вчителів та психологів Ватутінського району м. Києва психологічних аспектів в педагогіці і у навчально-виховному процесі зокрема. В результаті такої співпраці я познайомилась з теорією мультисенсорного навчання, в основі якої лежить максимальне використання усіх органів сприйняття (зору, слуху, дотику, нюху, смаку).
Відвідуючи школи штату Колорадо у 1996 році, я зацікавилась дистанційним навчанням та методикою асоціативного навчання американської вчительки Барбари Германсон зі школи в місті Аврора і, повернувшись в Україну, разом з колегою Комаровою Л. М. розробила уроки за темами 5 класу, які представила на засіданні методичної ради в Інституті ім. Б.Грінченка.
Важливим етапом в опануванні теорією мультисенсорного навчання читання, аудіювання, письма та говоріння було вивчення методики британських вчителів-методистів і зокрема Тіма Хана, семінари якого я відвідувала у Британській Раді у 1997. Зразки завдань за комінікативною методикою мали тісний зв'язок з моїм баченням мультисенсорного навчання і сприяли пошуку власних. В результаті, продовжуючи творчий тандем з Комаровою Л. М., ми створили посібники “ABC Land”, “English Land”, “ABC Grammar Workbook” для мультисенсорного навчання читання в початковій школі з використанням казкового сюжету.
Спільні уроки в гімназії з носіями мови та з вчителями Сандрою Фернандес (Великобританія) і Робертом Лайфелсом (США) з 1993 по 2005 рік сприяли залученню учнів як до безпосереднього англомовного спілкування, так і у вигляді електронного листування, що стало початком використання Інтернету в навчанні.
У 2004 році я закінчила при гімназії курси “Інтел. Навчання для майбутнього” і за підтримки викладача з США Роберта Лайфелса у 2005 році створила з учнями 11 класу вебсайт “Ми з України”, що відкрило шлях до активного систематичного використання Інтернету в навчанні школярів як джерела інформації та можливостей мультисенсорного навчання.
У 2005/2006 році мої учні 10 класу брали участь у проекті, який я і Комарова Л.М. створили спільно з видавництвом Едіпресс Україна та з ініціативи Міністерства освіти, - журнал “English Teen Club” - друковане англомовне видання для підлітків, у фото сесіях до якого та створенні матеріалів долучилися учні гімназії. Я ж стала активним користувачем Інтернету у пошуку та адаптації новин для підлітків, забеспечуючи наповнення журналу.
У 2007 році у вільний час разом з вчителями історії я навчалась в Інституті педагогіки веденню структурованої академічної дискусії з використанням мережі Інтернет для організації міжнародного спілкування підлітків. У 2008 році мої учні 9 класу разом зі школярами зі штату Нью Джерсі брали участь у деліберації актуальних питань демократії, і, як активний учасник проекту Deliberating in a Democracy (DID), я була запрошена до участі у міжнародній конференції країн учасниць DID у Денвері, США. За результатами конференції участь в проекті продовжилась і у 2009 році я створила блог Laws of Life в Інтернеті для подальшої співпраці американських школярів і школярів гімназії.
У 2010 році у Вчительському ресурсному центрі при Американському Домі я закінчила курс з використання Інтернет ресурсів в навчанні читання, письма, аудіювання і говоріння і разом зі своїми учнями та учнями колег Пікуш Т.Д. і Савченко Т.О. створила англомовний Інтернет портал вільної журналістики Troyeshchyna Land – Інтернет майданчик для реалізації креативних потреб обдарованих учнів. В цей же час я навчала учнів працювати за ЄМП, для чого кожен учень 9 класу створив власний блог в Інтернеті.
У 2011/2012 році мої учні також почали працювали на інформаційно-навчальних вікі майданчиках/платформах: Wiki Land, Wiki TV, English Land - які стали англомовним віртуальним середовищем навчання читання, аудіювання, говоріння та письма, наближеного до реального.


No comments: