Від
того, що багато працюєш, не буває важко,
якщо
робота ладиться і припадає до душі. ”
(І.І.Павленко)
Восени
2004 року я закінчила в гімназії курс
“Intel. Навчання для майбутнього” і
застосувала цю програму в 11 класі.
Оскільки в 11 класі учні підводять
підсумок у вивченні теми “Україна”, я
запропонувала учням 11-Б та 11-В класів
прийняти участь в проектній роботі: “We
are from Ukraine” (“Ми з України”), яка
передбачала такі етапи:
- Створення публікацій (термін 2 тижні);
- Пошук, обробка інформації для презентації та її проведення (4 тижні);
- Розробка структури WEB-сайту, підбір матеріалів, WEB-дизайн сайту, його запуск та презентація сайту для інших учнів (4 місяці);
- Пошук кроків реалізації даної програми (протягом навчального року).
План
навчального проекту
Опис проекту
|
||||||||
Назва проекту:
|
We are from Ukraine / Ми
з
України
|
|||||||
Основні питання:
|
||||||||
|
Ключове
питання:
|
Хто ми, українці, такі?
|
||||||
|
Тематичні питання:
|
1. Чи впливає навколишній світ
на вас і навпаки?
2. Які моральні цінності ви
шануєте?
|
||||||
|
Змістові питання:
|
1. Яке географічне положення
України?
2. Які національності проживають
на території України?
|
||||||
Стислий опис:
|
||||||||
Мета проекту – навчити учнів
11 класу вести пошук, дослідницьку
роботу за темою “ Ми з України” з
опорою на комп’ютерні технології та
Інтернет. Вивчаючи
ключове питання “Хто ми, українці,
такі?” та тематичні питання, створити
учнівську публікацію (термін виконання
2 тижні), учнівську презентацію (4 тижні)
та учнівський WEB-сайт (2 місяці)
|
||||||||
Навчальні предмети:
відмітити предмети, з якими пов’язаний
ваш навчальний проект
|
||||||||
Основи економіки *
Українська мова і література
*
Зарубіжна література *
Музика, образотворче мистецтво
*
Інформатика *
Всесвітня історія *
|
Людина і суспільство/Основи
філософії *
Я і Україна/Довкілля/
Природознавство *
Фізика, астрономія *
Іноземна мова *
Математика *
Фізична культура, ОБЖ, ДПЮ *
Біологія
*
|
Географія *
Хімія *
Історія України *
Основи правознавства *
Трудове навчання *
Інше:
|
||||||
Класи: відмітити
класи, яких стосується ваш навчальний
проект
|
||||||||
1–4
5-7
Інше:
|
8-9
10-11 *
|
|||||||
Навчальна мета та очікувані
результати навчання:
|
||||||||
Учні обговорюють, вчаться
аналізувати, вибирати необхідну
інформацію, працювати в програмах
PowerPoint, Publisher. Учні розвивають та
вдосконалюють мовленнєві вміння та
навички читання, аудіювання, говоріння
та письма відповідно до вимог Державного
стандарту з іноземних мов.
|
||||||||
Діяльність учнів:
|
||||||||
Учні шукають інформацію в
мережі Internet, проводять опитування, за
результатами опитування будують
діаграму в Excel, планують зміст
презентації, розробляють сценарій,
навчаються працювати в програмі
PowerPoint, створюють презентацію. Учні
демонструють презентацію в класі.
Учні планують зміст публікації,
шукають інформацію в мережі Internet, в
довідковій літературі, розробляють
сценарій, навчаються працювати в
програмі Publisher, проводять тестування.
Учні створюють публікацію.
Учні знайомляться зі зразками
website в Інтернеті, добирають інформацію,
аналізують, вдосконалюють навички
роботи в програмі Publisher. Учні створюють
website.
|
||||||||
Приблизний час, необхідний
для реалізації навчального проекту:
2 місяці
|
||||||||
Вхідні знання та навички:
|
||||||||
Уміння користуватися комп’ютером,
мережею Internet,
технічними засобами
|
||||||||
Програмне забезпечення
(відмітити необхідні програми):
|
||||||||
Бази даних *
Табличний процесор *
Видавничі системи *
Програми для підтримки роботи
з електронною поштою *
Енциклопедія на компакт-диску
*
|
Програми опрацювання зображень
*
WEB-браузер для перегляду
WEB-сайтів *
Програми для створення
мультимедійних презентацій
*
|
Програми для створення WEB-сайтів
*
Текстовий редактор *
Програми для створення публікацій
*
Архіватори *
|
||||||
Друковані матеріали:
|
Підручник англійської
мови для 11 класу
Енциклопедія Кирила і Мефодія.
|
|||||||
Додаткове приладдя та витратні
матеріали:
|
Проектор, сканер, фотоапарат,
принтер, папір
|
|||||||
Ресурси Інтернету:
|
www.ukraine.ru, www.ukraine.org
|
|||||||
Інше:
|
Запросити носіїв англійської
мови, вчителів української мови та
літератури гімназії, вчителів історії
|
|||||||
Диференціація навчання:
|
||||||||
|
Обдаровані учні:
|
Здійснити аналіз матеріалу,
зібраного під час опитування,
систематизувати зібраний матеріал
для написання сценаріїв публікації,
презентації, WEB-сайту.
|
||||||
Оцінювання знань та вмінь
учнів:
|
Оцінити кінцеві продукти
дослідження, а саме: публікацію,
презентацію та WEB-сайт відповідно до
критеріїв оцінювання разом з учнями
учасниками проекту.
|
|||||||
Ключові слова:
|
Українці, цінності, риси
характеру
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Робота
була проведена у такий спосіб. Кожна
група на уроці англійської мови заслухала
підготовлену мною комп’ютерну презентацію
щодо завдань проекту і прийняла участь
в обговоренні ключового питання та
проблемних питань. Опорою для дискусії
стали не підготовлені мною завдання, а
вислови різноманітних людей, які
з’являлись на екрані з метою стимуляції
креативного мислення дітей. Мета даної
презентації – зацікавити дітей проектною
роботою, дати зрозуміти учням, що це
робота творча, з практичним використанням
в реальному житті, з перспективою
подальшого спілкування в рамках проекту
з однолітками в усьому світі через
Інтернет та реалізацією вимог Державних
Стандартів щодо формування навичок та
умінь читання, аудіювання, говоріння
та письма за темою “Україна.” Цікаво,
що в роботі приймав участь спеціально
запрошений вчитель із США Роберт Лайфелс,
який до цього проводив зі мною спільно
уроки в 11 класі, а також підтримував
стосунки з учнями під час підготовки
проекту електронною поштою. Все це
сприяло підвищенню мотивації учнів і
мало комунікативний характер.
Я
не наполягала на розподілі обов’язків
у кожній групі, щоб не обмежувати
реалізацію інтелектуального потенціалу
учнів. У ході здійснення проекту виникала
запланована та спонтанна парна і групова
робота, викликана вирішенням поточних
питань: при створенні публікації на
уроці в англомовному режимі кожна група
обговорила її структуру, наповнення,
дизайн. В позаурочний час на домашніх
комп’ютерах створювались елементи
публікації в різноманітних міні-групах,
які потім об’єднувались під час перерви
або резервних хвилин уроку всією групою
у кінцевий результат. Два класи створювали
власні публікації, мета яких була
викласти бачення даного проекту і
запросити на спільну презентацію
роздумів щодо ключового питання та
проблемних питань за темою. Прикладом
мислення високого рівня став підбір
матеріалу кожним учнем для презентації,
самостійна обробка його та інтерпретація
проблеми з елементами власного бачення.
Опорою кінцевої презентації учнів 11
класів стали чудові роздуми, занесені
у базу комп’ютера та міні-презентації,
створені окремими учнями або в ході
парної чи групової роботи ( графічні
доповнення до роздумів, досліджень,
демонстрація слайдів).
Під
час здійснення проекту учні демонстрували
високий рівень зацікавленості, відкривали
в собі невідомі їм самим резерви, швидко
навчались працювати з різними програмами:
Power Point, Publisher. Самостійне подолання
проблем окриляло, сприяло позитивному
утвердженню особистості. Якщо на
початковому етапі завдання створення
WEB-сайту сприймалось дещо скептично
частиною учнів (як нереальне), то на
кінцевому етапі обидва класи об’єднувала
піднесена атмосфера досягнутого
спільними зусиллями. 15 травня 2005 року
був запущений WEB-сайт.
Це
була перша участь моїх учнів у комп’ютерному
проекті. Коли я осмислюю всю зроблену
роботу, використаний інтелектуальний,
енергетичний, духовний потенціал, то
вважаю, що неможливо оцінити цей перший
творчий політ дитячої душі звичайною
шкільною оцінкою. Нехай цією оцінкою
стануть слова моїх учнів: “Наш проект
– це найкраще, що ми зробили до закінчення
школи” (Даша Гороховська). “Ми вклали
в цей проект нашу душу і серце” (Денис
Жилінський). “Ми зробили цей проект для
нашої України і для людей у всьому світі”
(Ярослав Гловак). “Ми повинні гордитись
Україною. Ми гордимось Україною” (Максим
Карпенко).
No comments:
Post a Comment