2.1. Програма “Інтел. Навчання для майбутнього в навчанні англійської мови. ”

Від того, що багато працюєш, не буває важко,
якщо робота ладиться і припадає до душі. ”

(І.І.Павленко)
Восени 2004 року я закінчила в гімназії курс “Intel. Навчання для майбутнього” і застосувала цю програму в 11 класі. Оскільки в 11 класі учні підводять підсумок у вивченні теми “Україна”, я запропонувала учням 11-Б та 11-В класів прийняти участь в проектній роботі: “We are from Ukraine” (“Ми з України”), яка передбачала такі етапи:
  1. Створення публікацій (термін 2 тижні);
  2. Пошук, обробка інформації для презентації та її проведення (4 тижні);
  3. Розробка структури WEB-сайту, підбір матеріалів, WEB-дизайн сайту, його запуск та презентація сайту для інших учнів (4 місяці);
  4. Пошук кроків реалізації даної програми (протягом навчального року).
План навчального проекту

Опис проекту
Назва проекту:
We are from Ukraine / Ми з України
Основні питання:

Ключове питання:
Хто ми, українці, такі?

Тематичні питання:
1. Чи впливає навколишній світ на вас і навпаки?
2. Які моральні цінності ви шануєте?

Змістові питання:
1. Яке географічне положення України?
2. Які національності проживають на території України?
Стислий опис:
Мета проекту – навчити учнів 11 класу вести пошук, дослідницьку роботу за темою “ Ми з України” з опорою на комп’ютерні технології та Інтернет. Вивчаючи ключове питання “Хто ми, українці, такі?” та тематичні питання, створити учнівську публікацію (термін виконання 2 тижні), учнівську презентацію (4 тижні) та учнівський WEB-сайт (2 місяці)
Навчальні предмети: відмітити предмети, з якими пов’язаний ваш навчальний проект
Основи економіки *
Українська мова і література *
Зарубіжна література *
Музика, образотворче мистецтво *
Інформатика *
Всесвітня історія *
Людина і суспільство/Основи філософії *
Я і Україна/Довкілля/ Природознавство *
Фізика, астрономія *
Іноземна мова *
Математика *
Фізична культура, ОБЖ, ДПЮ *
Біологія *
Географія *
Хімія *
Історія України *
Основи правознавства *
Трудове навчання *
Інше:
Класи: відмітити класи, яких стосується ваш навчальний проект
1–4
5-7
Інше:
8-9
10-11 *
Інше:
Навчальна мета та очікувані результати навчання:
Учні обговорюють, вчаться аналізувати, вибирати необхідну інформацію, працювати в програмах PowerPoint, Publisher. Учні розвивають та вдосконалюють мовленнєві вміння та навички читання, аудіювання, говоріння та письма відповідно до вимог Державного стандарту з іноземних мов.
Діяльність учнів:
Учні шукають інформацію в мережі Internet, проводять опитування, за результатами опитування будують діаграму в Excel, планують зміст презентації, розробляють сценарій, навчаються працювати в програмі PowerPoint, створюють презентацію. Учні демонструють презентацію в класі.
Учні планують зміст публікації, шукають інформацію в мережі Internet, в довідковій літературі, розробляють сценарій, навчаються працювати в програмі Publisher, проводять тестування. Учні створюють публікацію.
Учні знайомляться зі зразками website в Інтернеті, добирають інформацію, аналізують, вдосконалюють навички роботи в програмі Publisher. Учні створюють website.
Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту: 2 місяці
Вхідні знання та навички:
Уміння користуватися комп’ютером, мережею Internet, технічними засобами
Програмне забезпечення (відмітити необхідні програми):
Бази даних *
Табличний процесор *
Видавничі системи *
Програми для підтримки роботи з електронною поштою *
Енциклопедія на компакт-диску *
Програми опрацювання зображень *
WEB-браузер для перегляду WEB-сайтів *
Програми для створення мультимедійних презентацій *
Програми для створення WEB-сайтів *
Текстовий редактор *
Програми для створення публікацій *
Архіватори *
Інше:
Друковані матеріали:
Підручник англійської мови для 11 класу
Енциклопедія Кирила і Мефодія.
Додаткове приладдя та витратні матеріали:
Проектор, сканер, фотоапарат, принтер, папір
Ресурси Інтернету:
www.ukraine.ru, www.ukraine.org
Інше:
Запросити носіїв англійської мови, вчителів української мови та літератури гімназії, вчителів історії
Диференціація навчання:

Обдаровані учні:
Здійснити аналіз матеріалу, зібраного під час опитування, систематизувати зібраний матеріал для написання сценаріїв публікації, презентації, WEB-сайту.
Оцінювання знань та вмінь учнів:
Оцінити кінцеві продукти дослідження, а саме: публікацію, презентацію та WEB-сайт відповідно до критеріїв оцінювання разом з учнями учасниками проекту.
Ключові слова:
Українці, цінності, риси характеру










Робота була проведена у такий спосіб. Кожна група на уроці англійської мови заслухала підготовлену мною комп’ютерну презентацію щодо завдань проекту і прийняла участь в обговоренні ключового питання та проблемних питань. Опорою для дискусії стали не підготовлені мною завдання, а вислови різноманітних людей, які з’являлись на екрані з метою стимуляції креативного мислення дітей. Мета даної презентації – зацікавити дітей проектною роботою, дати зрозуміти учням, що це робота творча, з практичним використанням в реальному житті, з перспективою подальшого спілкування в рамках проекту з однолітками в усьому світі через Інтернет та реалізацією вимог Державних Стандартів щодо формування навичок та умінь читання, аудіювання, говоріння та письма за темою “Україна.” Цікаво, що в роботі приймав участь спеціально запрошений вчитель із США Роберт Лайфелс, який до цього проводив зі мною спільно уроки в 11 класі, а також підтримував стосунки з учнями під час підготовки проекту електронною поштою. Все це сприяло підвищенню мотивації учнів і мало комунікативний характер.
Я не наполягала на розподілі обов’язків у кожній групі, щоб не обмежувати реалізацію інтелектуального потенціалу учнів. У ході здійснення проекту виникала запланована та спонтанна парна і групова робота, викликана вирішенням поточних питань: при створенні публікації на уроці в англомовному режимі кожна група обговорила її структуру, наповнення, дизайн. В позаурочний час на домашніх комп’ютерах створювались елементи публікації в різноманітних міні-групах, які потім об’єднувались під час перерви або резервних хвилин уроку всією групою у кінцевий результат. Два класи створювали власні публікації, мета яких була викласти бачення даного проекту і запросити на спільну презентацію роздумів щодо ключового питання та проблемних питань за темою. Прикладом мислення високого рівня став підбір матеріалу кожним учнем для презентації, самостійна обробка його та інтерпретація проблеми з елементами власного бачення. Опорою кінцевої презентації учнів 11 класів стали чудові роздуми, занесені у базу комп’ютера та міні-презентації, створені окремими учнями або в ході парної чи групової роботи ( графічні доповнення до роздумів, досліджень, демонстрація слайдів).
Під час здійснення проекту учні демонстрували високий рівень зацікавленості, відкривали в собі невідомі їм самим резерви, швидко навчались працювати з різними програмами: Power Point, Publisher. Самостійне подолання проблем окриляло, сприяло позитивному утвердженню особистості. Якщо на початковому етапі завдання створення WEB-сайту сприймалось дещо скептично частиною учнів (як нереальне), то на кінцевому етапі обидва класи об’єднувала піднесена атмосфера досягнутого спільними зусиллями. 15 травня 2005 року був запущений WEB-сайт.
Це була перша участь моїх учнів у комп’ютерному проекті. Коли я осмислюю всю зроблену роботу, використаний інтелектуальний, енергетичний, духовний потенціал, то вважаю, що неможливо оцінити цей перший творчий політ дитячої душі звичайною шкільною оцінкою. Нехай цією оцінкою стануть слова моїх учнів: “Наш проект – це найкраще, що ми зробили до закінчення школи” (Даша Гороховська). “Ми вклали в цей проект нашу душу і серце” (Денис Жилінський). “Ми зробили цей проект для нашої України і для людей у всьому світі” (Ярослав Гловак). “Ми повинні гордитись Україною. Ми гордимось Україною” (Максим Карпенко).

No comments: